SVK

AgustaWestland EH-101

Konštruktér / Producer: AgustaWestland
Model / Model: EH-101
Typ / Type: vrtuľník
Krajina pôvodu / Country of origin: Taliansko

AgustaWestland EH-101

Poznámky k vrtuľníku / Notes

vrtuľník sa vyrába alebo vyvíja aj v súčasnosti

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry AgustaWestland EH-101 a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101 AgustaWestland EH-101

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 101
Posledná aktualizácia: 2008-12-16 16:53:19
Literatúra a ďalšie zdroje: www.vrtulnik.cz, Aviation International News 12/96, Letectví + kosmonautika 13/87, 19/92, 15/98, 4/03, 9/05, defence-data.com, lh4.ggpht.com, Wikipedia.org, www.aeroflight.co.uk, www.copyright-free-pictures.org.uk, www.dasmirnov.net, www.domain-b.com, www.fallingpixel.com, www.globalsecurity.org, www.helicopterlinks.com, www.malaysiandefence.com, www.richard-seaman.com, www.zap16.com

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Vasek - 11:36/3.2.2009

V roku 1979 vytvorila britská firma Westland a talianska Agusta spoločné konzorcium s názvom EH Industries. Obidve vlády následne súhlasili v s financovaním nového moderného vrtuľníka WG.34, schopného vykonávať rôzne druhy akcií za každého počasia. Po začatí vývojových prác dostal projekt označenie EH 01, avšak vinou preklepu ho dnes každý pozná pod menom EH-101. Vážnou komplikáciou postupujúcich prác bol finančný kolaps Westlandu v roku 1986. Ten sa nakoniec podarilo vyriešiť. Vrtuľník je vyrábaný v troch verziách. Námorná má štvorčlennú posádku (dvaja piloti a rovnaký počet operátorov zbraňových systémov), zdokonalený akustický procesor AQS-901, modernizovaný radar Sea Spray a ďalšie špecifické vybavenie. Je konštruovaná pre operácie z lodí triedy Duke (Type 23).

Vasek - 11:40/3.2.2009

EH Industries EH-101: Taliansko malo záujem hlavne o trojmiestnu transportnú verziu so sklopnou zadnou rampou, schopnú prepraviť dvadsaťštyri vojakov (na krátke vzdialenosti až 36), prípadne 16 nosidiel s lekárskym personálom a trojčlennou posádkou. V podvese je možné prepravovať náklad do maximálnej hmotnosti 5443 kg. Civilná verzia pre 30 pasažierov má názov Heliliner, avšak dosiaľ bol predaný jediný kus Tokijskej metropolitnej polícii. Zaujímavým konštrukčným prvkom sú lopatkové zakončenia listov rotora BERP, ktoré umožňujú významne zvýšiť vzletovú hmotnosť a rýchlosť stroja. Samotný rotor je päťlistý s rozpätím 18,59 metra a je napojený na titánovú hlavu, obklopenú súčasťami z kompozitných materiálov. Námorná verzia má možnosť hydraulického sklápania listov aj zadného chvostového nosníka. Pohon zabezpečujú tri turbohriadeľové motory Rolls-Royce/Turboméca RTM 322-01/8 s výkonom 1724 kW, talianske a civilné stroje poháňa typ CT7-6A. Vrtuľník dosahuje maximálnu rýchlosť len 308 km/h, avšak cestovná rýchlosť je iba o 13 km/h menšia. Kokpit je vybavený šiestimi multifunkčnými farebnými displejmi a sedadlami, schopnými absorbovať náraz až 15G. Výzbroj tvoria guľomety ráže 7,62 a 12,7 mm, u námornej verzie je to štvorica torpéd Mk.46 alebo Eurotorp MU90, prípadne protilodné rakety Harpoon, Sea Eagle alebo Exocet.

Livien.org - 20:05/28.12.2009

EH Industries odvážný projekt anglického Westlandu a italské Agusty (obě společnosti se v roce 1998 spojily a vznikal AgustaWestland), který měl za úkol vyvinout protiponorkový vrtulník pro Royal Navy a italské námořnictvo. Společenství vzniklo v roce 1980, a obě společnosti měly 50% podíl. JIž od začátku obě společnosti zamýšlely vyvinout civilní i komerční modely EH 101. Westland zodpovídal za design Helilinera - 30 sedadlová protiponorková varianta , zatímco Agusta vyvíjela armádní a dopraví verzi se zádí nakládací rampou.

Livien.org - 20:05/28.12.2009

Vývoj EH 101 začal v plném rozsahu v březnu 1984. První vzlet EH 101 (jednalo se o verzi PP1) byl uskutečněn 9. října 1987. První civilní verze EH 101- PP3 poprvé vzlétl 30. září 1988. První hotový stroj EH 101 poprvé vzlétl v prosinci 1995, byl vyroben pro Royal Navy a označoval se Merlin.

EH 101 Merlin ASW pro Royal Navy a taktický dopravní vrtulník EH 101 Merlin HC.3 pro Royal Air Force má motory RollsRoyce Turboméca RTM322 a italský civilní EH 101 má motory General Electric CT7

Technické parametry - 20:05/28.12.2009

Výrobce: EH Industries ( Agusta / Westland ) Pohon: Rolls-Royce Turbomeca RTM 322-MK250 Výkon: 3 x 1660 kW Maximální rychlost 310 km/h Cestovní Rychlost: 280 km/h Maximální letová výška: Dolet: 1300 km Dolet s nákladem 2000 kg: Maximální vzletová hmotnost: 14 600 kg Hmotnost prázdného stroje: Užitečná nosnost: 5700 kg Prostor potřebný pro start: 26 x 26 m Rozměry: Výška:4,11 m, Šířka:4,28 m , Délka s otáčejícími se rotory:22,77 m, Průměr nosného rotoru:18,6 m Varianty: 1. a 2. pilot, velitel jednotky a 35 vojáků 1. a 2. pilot, velitel jednotky a 16 lehátek

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  päť


© 2008 - 2017 Heliport.sk