SVK

Heliport.sk » AgustaWestland » EH-101 Merlin

AgustaWestland EH-101 Merlin

Konštruktér / Producer: AgustaWestland
Model / Model: EH-101 Merlin
Krajina pôvodu / Country of origin: Taliansko
Rok / Year: 1997

AgustaWestland EH-101 Merlin

Poznámky k vrtuľníku / Notes

EH Industries

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry AgustaWestland EH-101 Merlin a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin AgustaWestland EH-101 Merlin

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 102
Posledná aktualizácia: 2008-04-18 11:39:44
Literatúra a ďalšie zdroje: www.jeffsheliphiles.com, www.helis.com, files.turbosquid.com, ftnews.firetrench.com, lh4.ggpht.com, unsd.macrossroleplay.org, Wikipedia.org, www.aeroflight.co.uk, www.copyright-free-pictures.org.uk, www.perspectx.com, www.richard-seaman.com, www.sikorsky.com

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Vasek - 11:40/3.2.2009

EH Industries EH-101: Taliansko malo záujem hlavne o trojmiestnu transportnú verziu so sklopnou zadnou rampou, schopnú prepraviť dvadsaťštyri vojakov (na krátke vzdialenosti až 36), prípadne 16 nosidiel s lekárskym personálom a trojčlennou posádkou. V podvese je možné prepravovať náklad do maximálnej hmotnosti 5443 kg. Civilná verzia pre 30 pasažierov má názov Heliliner, avšak dosiaľ bol predaný jediný kus Tokijskej metropolitnej polícii. Zaujímavým konštrukčným prvkom sú lopatkové zakončenia listov rotora BERP, ktoré umožňujú významne zvýšiť vzletovú hmotnosť a rýchlosť stroja. Samotný rotor je päťlistý s rozpätím 18,59 metra a je napojený na titánovú hlavu, obklopenú súčasťami z kompozitných materiálov. Námorná verzia má možnosť hydraulického sklápania listov aj zadného chvostového nosníka. Pohon zabezpečujú tri turbohriadeľové motory Rolls-Royce/Turboméca RTM 322-01/8 s výkonom 1724 kW, talianske a civilné stroje poháňa typ CT7-6A. Vrtuľník dosahuje maximálnu rýchlosť len 308 km/h, avšak cestovná rýchlosť je iba o 13 km/h menšia. Kokpit je vybavený šiestimi multifunkčnými farebnými displejmi a sedadlami, schopnými absorbovať náraz až 15G. Výzbroj tvoria guľomety ráže 7,62 a 12,7 mm, u námornej verzie je to štvorica torpéd Mk.46 alebo Eurotorp MU90, prípadne protilodné rakety Harpoon, Sea Eagle alebo Exocet.

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  tri


© 2008 - 2017 Heliport.sk