SVK

Heliport.sk » Bell » Model 209 AH-1 Cobra

Bell Model 209 AH-1 Cobra

Konštruktér / Producer: Bell
Model / Model: Model 209 AH-1 Cobra
Krajina pôvodu / Country of origin: USA
Rok / Year: 1965

Bell Model 209 AH-1 Cobra

Technické parametre / Technical data Model 209 AH-1 Cobra

Rotor / Rotor: priemer hlavného rotora: 13,41m
Motor / Engine: motor: 1 x Avco Lycoming T53-K-703, turbohriadeľový motor, výkon motora: 1342kW
Rozmery / Dimensions: dĺžka s otáčajúcimi sa rotormi: 16,18m, výška: 4,09m, šírka: 0,99m, dĺžka trupu: 13,59m
Hmotnosť / Weight: maximálna vzletová hmotnosť: 4535kg, hmotnosť pri plnom zaťažení: 2993kg

Výkony / Efforts

Rýchlosť / Speed: maximálna cestovná rýchlosť with Tow misiles: 227km/h, rýchlosť stúpania: 8,22m/s
Dostup - strop / Ceiling: dostup v závese bez vplyvu zeme: 3720m

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry Bell Model 209 AH-1 Cobra a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

Bell Model 209 AH-1 Cobra Bell Model 209 AH-1 Cobra Bell Model 209 AH-1 Cobra Bell Model 209 AH-1 Cobra Bell Model 209 AH-1 Cobra Bell Model 209 AH-1 Cobra Bell Model 209 AH-1 Cobra Bell Model 209 AH-1 Cobra Bell Model 209 AH-1 Cobra Bell Model 209 AH-1 Cobra

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 189
Posledná aktualizácia: 2008-08-15 10:26:55
Literatúra a ďalšie zdroje: www.aviastar.org, www.helis.com, fire.prohosting.com, www.aviation.army.mil, www.fsmm.org, www.geocities.com, www.military.cz, www.minihelicopter.net, www.vectorsite.net

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Vasek - 12:41/31.1.2009

Bell AH-1: V júni 1962 pozvala firma Bell zástupcov US Army do Fort Worth, aby im predstavila maketu výrazne modifikovaného bojového vrtuľníka s dočasným označením Design D-255 „Iroquois Warrior“. Ako napovedá názov, za základ bol zvolený osvedčený stroj UH-1C Huey. Vykonané modifikácie znamenali priekopnícku prácu a jej charakteristické črty slúžia ako základ všetkým súčasným bojovým vrtuľníkom. Z pôvodného stroja ostal zachovaný len chvost s vyrovnávacím rotorom a hlavný rotorový systém. Trup bol zúžený, pre posádku vznikol bohato presklený tandemový kokpit. Výzbroj tvoril palubný kanón, francúzske strely SS-11 a 2,75 palcové neriadené rakety. 30. augusta 1962 tím pod vedením generála Hamiltona H. Howza odporučil vytvorenie Air Cavalry Combat Brigades a k nim návrh príslušného bojového prostriedku.

Vasek - 12:45/31.1.2009

Po skúškach predložila v roku 1966 US Army objednávku na dva predsériové a 110 sériových vrtuľníkov. Prvé stroje vo verzii AH-1G Cobra dorazili v júni 1967 a už o dva mesiace neskôr sa zapojili do bojov vo Vietname. Nasledovala objednávka pre US Marine Corps na 49 kusov AH-1J. Celkovo bolo doposiaľ vyrobených asi 2500 kusov, pričom najrozšírenejšia je verzia AH-1W. Tú poháňajú dve hriadeľové turbíny General Electric T700-GE-401 s výkonom po 1196 kW. S nimi môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 315 km/h vo výške 4500 metrov a dolet 587 km. Celková dĺžka pri točiacom sa rotore s priemerom 14,63 je 17,68 m, výška 4,31 m. Výzbroj tvorí jeden trojhlavňový 20 mm kanón M197 a na štyri zbraňové závesníky je možné podvesiť protitankové rakety TOW alebo Hellfire, AGM-65 Maverick či protilietadlové strely AIM-9L Sidewinder a AIM-122 Sidearm. Maximálna vzletová hmotnosť činí 6690 kg.

Vasek - 12:45/31.1.2009

V súčasnosti prebieha prestavba stroja AH-1W Super Cobra na verziu AH-1Z King Cobra. Tá ma nový štvorlistý kompozitový rotor, vylepšenú prevodovú sústavu a výkonnejšie motory T700-GE-401C s výkonom 1340 kW. Vďaka týmto úpravám vzrastie vzletová hmotnosť na 8390 kg a rýchlosť o 37 km/h. Modifikáciou prejde aj chvostový nosník. Najväčšími úpravami prirodzene prejde elektronické a zbrojné vybavenie. Letové testy však priniesli sklamanie, vrtuľník bol nestabilný s nevyhovujúcimi letovými charakteristikami, čo zapríčinilo nutnosť ďalších úprav (najmä zväčšenie vodorovného stabilizátora v zadnej časti). Taktiež rozpočet na avionický systém IAS bol prekročený o viac než 100 miliónov dolárov. Aj napriek tomu, do roku 2013 má byť takto upravených 180 strojov.

Vasek - 12:45/31.1.2009

Do programu môžu ešte zasiahnuť výsledky testov experimentálneho stroja AH-1W VTCAD, vybaveného novým vyrovnávacím dúchadlom VTPD (Vectored Thrust Ducted Propeller), vyvinutým firmou Piasecski Aircraft Corp. Tento systém, nahradzujúci klasický vyrovnávací rotor, dokáže takmer zdvojnásobiť rýchlosť vzad a do strán a podstatne zvýšiť dolet vrtuľníkov za cenu malého zvýšenia hmotnosti.

Vít - 23:05/11.2.2009

AH-1 (Bell 209) Jednomotorový (AH-1J dvoumotorový) bitevní vrtulník klasické koncepce s dvoulistým nosným a vyrovnávacím rotorem. Využívá dynamické soustavy z UH-1C. V úzkém trupu sedí vpředu střelec/druhý pilot a za ním pilot/velitel. Střelec ovládá otočnou věž s náměrem +25° až -50° a odměrem 115° na každou stranu. Na křídle o rozpětí 3,25 m jsou čtyři závěsníky pro přídavnou výzbroj. Prostory posádky a důležité celky jsou chráněny pancéřováním.

Vít - 23:05/11.2.2009

Základní technické údaje: Průměr nos. rotoru..........13,41 m Průměr vyr. rotoru.............2,60 m Délka trupu.....................13,4 5 m Výška....................... ........4,10 m Max.rychlost.................3 52 km/h Cestovní rychlost...........315 km/h Dolet......................... .......570 km Praktický dostup.............5 270 m Hmotnost: Prázdná..................... ....2 750 kg Max.vzletová................. 4 535 kg Motor......................... .T53-L-13 Výkon motoru.............1 045 kW Počet motorů....................... ......1

Rishare - 14:20/12.4.2011

Ted mi v Brne asi 30 metru primo nad domem proletela nejaka Kobra. Nevite, co tu dela? Letela smerem od Prostejova na Moravsky Krumlov.

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  nula


© 2008 - 2017 Heliport.sk