SVK

Heliport.sk » Flettner » FL 282 A Kolibri

Flettner FL 282 A Kolibri

Konštruktér / Producer: Flettner
Model / Model: FL 282 A Kolibri
Typ / Type: pozorovací a protiponorkový vrtuľník
Krajina pôvodu / Country of origin: Nemecko
Rok / Year: 1940

Flettner FL 282 A Kolibri

Technické parametre / Technical data FL 282 A Kolibri

Rotor / Rotor: priemer rotora: 11,96m
Motor / Engine: motor: 1 x Bramo Sh,14A 7-cylinder, radiálny piestový motor, výkon motora: 119kW
Rozmery / Dimensions: výška: 2,2m, dĺžka trupu: 6,56m
Hmotnosť / Weight: vzletová hmotnosť: 1000kg, prázdna hmotnosť: 760kg

Výkony / Efforts

Rýchlosť / Speed: maximálna rýchlosť nad hladinou mora: 150km/h
Dolet / Range: dolet s jedným pilotom: 300km, dolet s plným obsadením: 170km
Dostup - strop / Ceiling: servisný dostup: 3300m, dostup v závese: 300m

Poznámky k vrtuľníku / Notes

vrtuľník bol použitý počas 2. svetovej vojny, vrtuľník mohol byť používaný v Luftwaffe a Kriegsmarine

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry Flettner FL 282 A Kolibri a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

Flettner FL 282 A Kolibri Flettner FL 282 A Kolibri Flettner FL 282 A Kolibri Flettner FL 282 A Kolibri Flettner FL 282 A Kolibri Flettner FL 282 A Kolibri Flettner FL 282 A Kolibri Flettner FL 282 A Kolibri

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 867
Posledná aktualizácia: 2008-04-19 22:12:48
Literatúra a ďalšie zdroje: www.aviastar.org, www.wikipedia.org, geos-aircraft.com, warandgame.files.wordpress.com, Wikipedia.org, www.greekhelicopters.gr, www.scientistsandfriends.com, www.warbirdsresourcegroup.org

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Miriam - 22:27/3.2.2009

Flettner 282 Kollibri: Vrtuľník bol od začiatku vyvíjaný ako dvojmiestny, s otvorenou kabínou, aj keď časť produkcie bola vyrobená ako jednomiestna s plno zakrytou kabínou. Výroba 30 prototypov sa začala v roku 1940 v Berlíne a Bad Tölze a prvé zalietania sa uskutočnili v roku 1941. Stroj bol poháňaný motorom BMW-Bramo Sh 14A, ktorý bol umiestnený v ťažisku stroja, takže pilotovi umožňoval vynikajúci výhľad. Dva protibežné rotory boli umiestnené blízko seba . Listy rotorov boli potiahnuté preglejkou. Trup bol skonštruovaný z oceľových trubiek, v strednej časti potiahnutých plechom a v zadnej plátnom. Podvozok bol pevný trojkolesový. Flettner 282 bol najpoužívanejším vrtuľníkom Luftwaffe. Na jeho riadenie bolo vyškolených 50 pilotov. Vrtuľník bol stabilný a ľahko sa ovládal, najmä pri letoch rýchlosťou väčšou ako 60 km/h. Havárie tohto typu boli napriek zložitej konštrukcií zriedkavé. Motor sa vyznačoval vysokou spoľahlivosťou a mohol bez generálnej opravy pracovať až 400 hodín.

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  päť


© 2008 - 2017 Heliport.sk