SVK

Heliport.sk » Flettner » FL 282 B Kolibri

Flettner FL 282 B Kolibri

Konštruktér / Producer: Flettner
Model / Model: FL 282 B Kolibri
Typ / Type: pozorovací a protiponorkový vrtuľník
Krajina pôvodu / Country of origin: Nemecko
Rok / Year: 1940

Flettner FL 282 B Kolibri

Technické parametre / Technical data FL 282 B Kolibri

Rotor / Rotor: priemer rotora: 11,96m
Motor / Engine: motor: 1 x Bramo Sh,14A 7-cylinder, radiálny piestový motor, výkon motora: 119kW
Rozmery / Dimensions: výška: 2,2m, dĺžka trupu: 6,56m
Hmotnosť / Weight: vzletová hmotnosť: 1000kg, prázdna hmotnosť: 760kg

Výkony / Efforts

Rýchlosť / Speed: maximálna rýchlosť nad hladinou mora: 150km/h
Dolet / Range: dolet s jedným pilotom: 300km, dolet s plným obsadením: 170km
Dostup - strop / Ceiling: servisný dostup: 3300m, dostup v závese: 300m

Poznámky k vrtuľníku / Notes

vrtuľník bol použitý počas 2. svetovej vojny, vrtuľník mohol byť používaný v Luftwaffe a Kriegsmarine

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry Flettner FL 282 B Kolibri a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

Flettner FL 282 B Kolibri Flettner FL 282 B Kolibri Flettner FL 282 B Kolibri Flettner FL 282 B Kolibri Flettner FL 282 B Kolibri Flettner FL 282 B Kolibri Flettner FL 282 B Kolibri Flettner FL 282 B Kolibri Flettner FL 282 B Kolibri Flettner FL 282 B Kolibri Flettner FL 282 B Kolibri

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 868
Posledná aktualizácia: 2008-06-28 22:15:42
Literatúra a ďalšie zdroje: www.aviastar.org, www.wikipedia.org, geos-aircraft.com, warandgame.files.wordpress.com, Wikipedia.org, www.greekhelicopters.gr, www.unicopter.com, www.warbirdsresourcegroup.org

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Miriam - 22:27/3.2.2009

Flettner 282 Kollibri: Vrtuľník bol od začiatku vyvíjaný ako dvojmiestny, s otvorenou kabínou, aj keď časť produkcie bola vyrobená ako jednomiestna s plno zakrytou kabínou. Výroba 30 prototypov sa začala v roku 1940 v Berlíne a Bad Tölze a prvé zalietania sa uskutočnili v roku 1941. Stroj bol poháňaný motorom BMW-Bramo Sh 14A, ktorý bol umiestnený v ťažisku stroja, takže pilotovi umožňoval vynikajúci výhľad. Dva protibežné rotory boli umiestnené blízko seba . Listy rotorov boli potiahnuté preglejkou. Trup bol skonštruovaný z oceľových trubiek, v strednej časti potiahnutých plechom a v zadnej plátnom. Podvozok bol pevný trojkolesový. Flettner 282 bol najpoužívanejším vrtuľníkom Luftwaffe. Na jeho riadenie bolo vyškolených 50 pilotov. Vrtuľník bol stabilný a ľahko sa ovládal, najmä pri letoch rýchlosťou väčšou ako 60 km/h. Havárie tohto typu boli napriek zložitej konštrukcií zriedkavé. Motor sa vyznačoval vysokou spoľahlivosťou a mohol bez generálnej opravy pracovať až 400 hodín.

Miriam - 22:28/3.2.2009

Od roku 1942 začala Kriegsmarine vrtuľník operačne používať. Do roku 1943 bolo operačným jednotkám odovzdaných asi 20 kusov. Slúžili predovšetkým k ochrane konvojov a k vyhľadávaniu ponoriek v Stredozemnom, Baltickom a Egejskom mori. Kriegsmarine používala najmä jednomiestnu verziu, armáda dvojmiestnu označenú Fl 282 B-2. V armádnych službách sa vrtuľník používal väčšinou na riadenie delostreleckej paľby a to najmä na východnom fronte. Tu boli dokonca zorganizované aj prvé samostatné vrtuľníkové roje. V aktívnej službe vydržali Fl 282 až do obliehania Berlína, z ktorého operovali z letiska Rangsdorf. V apríli 1945 bola v Ainringu umiestnená prvá vrtuľníková Luft-Transportstaffel 40, ktorá mala vo svojom stave tri Fl-282 a tri Fa-223. K tejto jednotke pravdepodobne patril aj Fl-282 na ktorom Rusom začiatkom mája z obliehanej Breslau (Wróclawi - Poľsko) unikol Gauleiter dolnosliezkej župy Karl Hanke.

Miriam - 22:29/3.2.2009

V roku 1944 objednal Technisches Amt na základe veľkej úspešnosti typu, výrobu série 1.000 kusov vo firme BMW. Zahájenie výroby sa však stále komplikovalo anglo-americkými náletmi na továrne, takže skutočne dokončených bolo len málo strojov.

Miriam - 22:29/3.2.2009

Dodnes sa zachovali najmenej dva koristné stroje v múzeách USA. Osud koristného stroja v Rusku nie je známy. Fl-282 je, asi bez nadsadenia, možné označiť za najlepší vrtuľník druhej svetovej vojny.

Miriam - 22:29/3.2.2009

Výkon : najvyššia rýchlosť 150 km/h
Dostup : 3 300 m
Dolet : 170 km
Počet vyrobených strojov : 24

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  dva


© 2008 - 2017 Heliport.sk