SVK

Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache

Konštruktér / Producer: Focke, Achgelis & Co. GmbH
Model / Model: Fa 223 Drache
Typ / Type: všestranný vrtuľník / transportný vrtuľník
Krajina pôvodu / Country of origin: Nemecko
Rok / Year: 1940

Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache

Technické parametre / Technical data Fa 223 Drache

Rotor / Rotor: priemer rotora: 12,0m
Motor / Engine: motor: 1 x BMW 301R 9-cylinder, radiálny piestový motor, výkon motora: 746kW
Rozmery / Dimensions: výška: 4,35m, šírka s otáčajúcimi sa rotormi: 24,5m, dĺžka trupu: 12,25m
Hmotnosť / Weight: vzletová hmotnosť: 4310kg, prázdna hmotnosť: 3175kg

Výkony / Efforts

Rýchlosť / Speed: cestovná rýchlosť: 120km/h, maximálna rýchlosť: 175km/h
Dolet / Range: dolet s použitím prídavných nádrží: 700km
Dostup - strop / Ceiling: dostup: 2010m

Poznámky k vrtuľníku / Notes

vrtuľník bol použitý počas 2. svetovej vojny, vrtuľník mohol byť používaný v Luftwaffe a Kriegsmarine

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache Focke, Achgelis & Co. GmbH Fa 223 Drache

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 875
Posledná aktualizácia: 2008-05-08 02:25:16
Literatúra a ďalšie zdroje: www.aviastar.org, www.wikipedia.org, www.vrtulnik.cz, kits.kitreview.com, modellbau-universe.de, www.centennialofflight.gov, www.eichhorn.ws, www.fortunecity.com, www.ipmsdeutschland.de, www.vectorsite.net

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Dillino - 22:30/3.2.2009

Focke Achgelis Fa-223 Drache: Drache vznikol vývojom predchádzajúcej konštrukcie Focke-Wulf Fw-61. Bol určený najmä na námorný prieskum, hliadkovanie proti ponorkám, dopravu, záchranné akcie a výcvik. Prvý prototyp bol dokončený koncom roka 1939 a bol poháňaný motorom BMW-Bramo 323 s výkonom 620 k. V auguste roku 1940 uskutočnil Drache svoj prvý samostatný let. V tom istom roku dosiahol pri skúškach rýchlosť 182 km/h (s letovou hmotnosťou 3.705 kg) a dostup až 7.100 m. Ministerstvo letectva preto následne objednalo prvú sériu 100 kusov. Fa-223 bol charakteristický dvoma nosníkmi na bokoch trupu, ktoré niesli dva protibežné rotory. Ich osi boli sklonené 4°30\' dopredu. Rotory boli trojlisté, pokryté na nábežnej hrane preglejkou a ostatné plochy plátnom. Priestranná kabína bola rozdelená priečkou na pilotný a nákladný priestor. Pilot sedel na sedačke umiestnenej vľavo, vpravo bola sklápacia sedačka pre navigátora, či obsluhu guľometu. Vezená zásoba paliva bola 490 litrov.

Dillino - 22:31/3.2.2009

Ďalší vývoj a výroba sériových strojov bola však značne sťažená a skomplikovaná anglo-americkými bombardovacími náletmi. Viacero dokončených a rozpracovaných strojov bolo zničených a výroba musela byť z pôvodnej továrne presťahovaná na bezpečnejšie miesto. Znovu obnovená bola až v roku 1943 a v priebehu nasledujúceho roka dodala niekoľko ďalších skúšobných prototypov. V júli 1944 však päť padla za obeť silnému bombardovaniu. Vyrobené prototypy boli podrobené rôznym náročným testom. Jeden bol veľmi úspešne nasadený pri vyzdvihnutí havarovaných lietadiel z vresoviska. Iný bol takisto veľmi úspešne testovaný v Alpách, kde vo vysokohorských podmienkach aj pristával (Dresdner Hütte - 2.300 m nad morom). Ministerstvo následne promptne objednalo výrobu 400 kusov, čo však už vo vtedajších pomeroch bolo úplne nereálne. Z prototypov zostalo letuschopných päť kusov, z ktorých tri boli začlenené k Luft-Transportstaffel 40. Zo sériových strojov bol vyrobený minimálne jeden stroj Fa-223 E-0 (Werk Nr.-00051 GW+PA), ktorý vzápätí absolvoval dramatický 1675 km dlhý etapový a záchranný let po strednej a východnej časti Nemecka, S Červenou armádou na chvoste. Koncom vojny bola väčšina vrtuľníkov stiahnutá do Álp, kde ich zastihol koniec vojny. Ako vojnová korisť sa dostali do Veľkej Británie (1 kus), USA (1 kus), Sovietskeho zväzu (3 kusy) a Francúzka (2 nedokončené kusy). Do Veľkej Británie preletel Drache vlastnou silou, nemeckou osádkou a stal sa tak prvým vrtuľníkom ktorý preletel La Manche. Po vojne sa vo Francúzku s pomocou prof. Fockeho, podarilo skompletizovať dav kusy pod označením SE 3000. Zaujímave je , že dva kusy sa podarilo skompletizovať v Československu, pod označením VR-1. Obidva potom lietali v službách armády a polície stovky hodín.

Darek - 19:11/27.12.2009

Urcite to byl nejpouzivanejsi vrtulnik behem valky. Podle toho co vim, tak ho nemci pouzivali k nejruznejsim ukolum od zachrany pilotu az po zvedani objemnych materialu. Pred koncem valky se rozjizdela seriova vyroba. Nekolik Fa223 bylo po valce u nas sestaveno a slouzily u bezpecnostniho letectva a i ve francii ho jeden cas pouzivali. Byl to prvni vrtulnik, ktery preletel kanal La Manche. Nicmene brzy byla tato koncepce dvou hlavnich rotoru opustena jako neperspektivni. Focke Achelis Fa 223 Drachen, nadčasový stroj, už z roku 1938 (prototyp 1939), dva piloti plus čtyři pasažéři. A přitom se dnes koncepce dvou rotorů znovu používá u nejmodernějších transportních letounů a vrtulníků.

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  tri


© 2008 - 2017 Heliport.sk