SVK

Heliport.sk » Helisport » CH-7 Kompress

Helisport CH-7 Kompress

Konštruktér / Producer: Helisport
Model / Model: CH-7 Kompress
Rok / Year: 1997

Helisport CH-7 Kompress

Technické parametre / Technical data CH-7 Kompress

Rotor / Rotor: priemer hlavného rotora: 6,27m, priemer chvostového rotora: 1,03m
Rozmery / Dimensions: dĺžka s otáčajúcimi sa rotormi: 7,41m, výška po vrch hlavy hlavného rotora: 2,31m, dĺžka trupu: 5,31m
Hmotnosť / Weight: vzletová hmotnosť: 450kg, prázdna hmotnosť: 245kg

Výkony / Efforts

Rýchlosť / Speed: cestovná rýchlosť: 160km/h, odhadovaná maximálna rýchlosť: 209km/h, rýchlosť stúpania: 450m/min
Dolet / Range: dolet s plnou nádržou: 552km, dolet s prídavnou palivovou nádržou: 719km, výdrž: 3h 40min
Dostup - strop / Ceiling: servisný dostup: 5000m, dostup v závese s vplyvom zeme: 3500m, dostup v závese bez vplyvu zeme: 2500m

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry Helisport CH-7 Kompress a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress Helisport CH-7 Kompress

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 935
Posledná aktualizácia: 2008-09-29 10:10:16
Literatúra a ďalšie zdroje: www.aviastar.org, Wikipedia.org, www.airplane-pictures.net, www.bwavio.it, www.cessna-172-robinson-r22-r44-aerotaxi-ultralight-kompress-ch7.cz

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Kompress - 20:41/11.2.2009

CH-7 KOMPRESS je aerodynamicky riadený vrtuľník s rotujúcou nosnou plochou, jednomotorový dvojmiestny, s celokovovým rámom a pevným podvozkom - lyžinami. Rotorové listy a kabína sú vyrobené z kompozitových a uhlíkových materiálov.

Kompress - 20:41/11.2.2009

Počet miest 2 Letecký motor ROTAX 914 UL2 115 H.p. Obsah motoru 1200 ccm Maximálna vzletová hmotnosť (kategória ULH - ultralight helicoopters) 450 kg Prázdna hmotnosť 260 kg Užitočná hmotnosť 190 kg Palivo (min. 95 okt.) Natural 95 Kapacita nádrží 40 l 19 l prídavná Spotreba paliva na hodinu letu 18 l Rýchlosť stúpania 7,5 m/sec Výškový dostup 4000 m Povinná periodická prehliadka 100 hodín 1 rok Životnosť motoru/rotoru, rotorovej hlavy 1200/5000 hod. Maximálny dolet 480 km Cestovná rýchlosť 160 km/h Maximálna rýchlosť 209 km/h Dĺžka stroja bez motoru/s rotorom 6,2 m/7,3 m Šírka stroja 1,5 m Výška stroja/na transportných kolesách 2,4 m/2,5 m Potrebný priestor pre pristanie 30 × 30 m Potrebný priestor pre hangárovanie (d/š/v) 7,5/2/2,5 m

Základný rám - 20:43/11.2.2009

Rám vrtuľníka tvorí zvarenec celokovovej trubkovej konštrukcie z certifikovaného leteckého LCM materiálu. Pre zvýšenie bezpečnosti je rám vrtuľníku naplnený dusíkom pod stálym tlakom 2,5 Mpa. Stálosť tohto tlaku je vizuálne a akusticky indikovaná. Podvozkové nohy sú vyrobené tiež z LCM materiálu a lyžiny vrtuľníku sú vyrobené opäť z certifikovaných leteckých materiálov - letecký dural. Lyžiny sú opatrené prípravnými otvormi pre uchytenie plavákov a strmeňmi pre nasunutie prepravných kolies. Manipulačné kolesá sú vyrábané v dvoch verziách (malé cestovné a skladacie s dlhou rukoväťou).

Hlavný rotor - 20:44/11.2.2009

Hlavný rotor je dvojlistový, rotorové listy sú vyrobené v kombinácii rovingových vlákien, uhlíkových a kompozitových materiálov, s pridaním oloveného nosníka pre získanie potrebnej nosnosti. To všetko s veľkou presnosťou je zapekané vo formách a po finálnom opracovaní kontrolované a veľmi jemne staticky dovažované. Priemer hlavného rotoru je 6,2 metrov, váha jedného listu je 16,2 kg, otáčky hlavného rotoru 530 ot/min.

Zadný rotor - 20:44/11.2.2009

Zadný rotor je tiež dvojlistový, rotorové listy sú celokovové, vyrobené z leteckého duralového plechu s výstuhami a presne staticky dovážené.

Kabína - 20:45/11.2.2009

Celá kabína posádky, horný prekryt motoru, prístrojový panel a sedačky sú vyrobené z kompozitových materiálov vrátane uhlíkových výstuh. Komponenty sú prefarbené priamo do foriem s kvalitným povrchom a zákazník má možnosť výberu z celej škály odtieňov farebnej rady RAL.

Kabína - 20:45/11.2.2009

Priehľadný prekryt kabíny, tvorí špeciálny výlisok z pevného plexiskla. Je dostatočne veľký, zaručujúci neskreslený výhľad z kabíny ako pre pilota, tak cestujúceho.

Prístrojové vybavenie - 20:45/11.2.2009

Prístrojový panel vrtuľníku je umiestnený opäť v ose letu v dolnej polovine zorného uhlu pilota. Prístrojová doska je integrovaná v kompozitovej nohe vo farbe interiéru kabíny. Farbu interiéru kabíny vrtuľníku je možné vybrať. Farbu interiéru kabíny vrtuľníku si môže tiež zákazník vybrať podľa vzorkovníku RAL. Okrem základných prístrojov analógových, ako je združený prístroj otáčok rotor / motor, rýchlomer a výškomer je na prístrojovom paneli umiestnený združený digitálny motorový a transmisný prístroj Control Centrum CH-7. Indukuje hodnoty motorovej jednotky a hlavnej transmisie (prevodovky)

Motor - 20:46/11.2.2009

Motor ROTAX 914 UL2 nadväzuje na bohatú a veľmi úspešnú tradíciu spoločnosti ROTAX-BOMBARDIER. Táto firma vyrába letecké, motocyklové, lodné motory pre celý športový svet. Výkon motoru je pre ideálny chod vrtuľníku upravovaný elektronickou - MAPER-CARD, ktorá zaisťuje úplne lineárny chod výkonovej krivky motora, čo u klasických lietadiel nie je potrebné.

Prevodové ústrojenstvo - 20:46/11.2.2009

Hlavná prevodovka (GEAR BOX) s prídavným chladením. V prevodovej skrine vrtuľníka, vyrobenej zo zliatiny hliníka, je umiestnené hlavné kužeľové súkolie, s prenosom krútiaceho momentu na hriadeľ hlavného rotora vrtuľníku. Hriadeľ je dutý a priebežný. Je upravená pre ovládanie náklonu rotorových listov pomocou cyklického taniera, ktorý je umiestnený práve pod hlavnou prevodovkou. Hlavná prevodovka vrtuľníka je už štandardne vybavovaná prídavným chladením olejovej náplne. Čerpadlo tohto prídavného chladenia je umiestnené priamo na motorovej jednotke ROTAX 914 UL2. Chladenie je veľmi účinné, dobrej konštrukcie s tichým chodom a dokáže uchovať olejovú náplň v prípustných teplotách aj za extrémne teplého počasia. Zadná prevodovka je podstatne menšia. Je podobnej konštrukcie, avšak bez dutého hlavného hriadeľa. Zadná prevodovka je ovládaná dlhým lomeným tiahlom nožného riadenia, ktoré zaisťuje premenlivosť uhlu nábehu rotorových listov zadného rotoru. Systém teda umožňuje otáčať vrtuľníkom okolo vertikálnej osy.

Náhon motor - rotor - 20:47/11.2.2009

Vlastný náhon z motorovej jednotky ROTAX 914 UL2, zaisťuje kevlarový združený viacklinový remeň. Súčasťou hlavnej remenice priamo spojenej s hlavným a zadným rotorom (prevodovkou) je voľnobežka. Voľnobežka je dôležitou súčasťou všetkých vrtuľníkov. V prípade zaisťuje okamžité rozpojenie náhonu rotor-motor. U vrtuľníka sa teda jedná o obdobu \"cvrčka\" u klasického športového cestného, či horského bicykla. Využitie voľnobežky u vrtuľníku spočíva v tom, že je možné motor behom desatiny sekundy odpojiť od hlavného a zadného rotoru a prejsť do režimu autorotácie.

Doplnky a príslušenstvo - 20:49/11.2.2009

Vrtuľník CH-7 Kompress disponuje mnohými ďalšími nadštandardnými doplnkami, najmä pre jeho ďalšie praktické využitie, zvýšenie komfortu letu, transportu vrtuľníka za osobným automobilom apod. Doplnky a príslušenstvo: CARGO HÁK, PLAVÁKY, MONITOROVACIE ZARIADENIE, Prepravný vozík CH-7, Nepromokavé textilné poťahy CH-7, Interiérové doplnkové kapsy kabíny, Nadštandardná kožená dvojsedačka a sólová sedačka, ZDVOJENÉ RIADENIE, PRÍDAVNÁ PALIVOVÁ NÁDRŽ.

Jaro D: - 2:03/19.8.2011

Dosť veľa informácií o CH7 nájdete na stránke www.helikompress.sk

Jaro D: - 2:05/19.8.2011

Dosť veľa informácií o CH7 nájdete na stránke www.helikompress.sk

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  deväť


© 2008 - 2017 Heliport.sk