SVK

Heliport.sk » Hughes » VX-9A Hot Cycle

Hughes VX-9A Hot Cycle

Konštruktér / Producer: Hughes
Model / Model: VX-9A Hot Cycle
Krajina pôvodu / Country of origin: USA
Rok / Year: 1964

Hughes VX-9A Hot Cycle

Technické parametre / Technical data VX-9A Hot Cycle

Rotor / Rotor: priemer rotora: 16,76m
Motor / Engine: motor: 2 x General Electric YT64-GE-6 gas turbines, výkon motora: 2125kW každý z motorov
Rozmery / Dimensions: výška: 3,66m, dĺžka trupu: 13,72m
Hmotnosť / Weight: maximálna hmotnosť: 11567kg, prázdna hmotnosť: 3856kg, hmotnosť pri plnom zaťažení: 6940kg
Posádka / Crew: počet pilotov a obsluhy: 2

Výkony / Efforts

Rýchlosť / Speed: maximálna cestovná rýchlosť: 222km/h
Dolet / Range: dolet: 240km

Poznámky k vrtuľníku / Notes

vztlak rotora: 31,5kg/m 2

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry Hughes VX-9A Hot Cycle a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

Hughes VX-9A Hot Cycle

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 1011
Posledná aktualizácia: 2008-02-21 10:34:26
Literatúra a ďalšie zdroje: www.aviastar.org, www.jeffsheliphiles.com

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Vasek - 21:48/3.2.2009

Hughes XV-9A (Model 385) Hot Cycle: Zaostať nemohli ani Američania a tak US Army v roku 1962 poverila spoločnosť Hughes stavbou vrtuľníka, ktorý mal preveriť schopnosti rotora poháňaného horúcimi plynmi z motora (na rozdiel od stlačeného vzduchu v predchádzajúcich prípadoch), ktoré vyúsťovali cez dýzy na koncoch listov rotora. Vrtuľník dostal firemné označenie Model 385, ktoré bolo ešte pred prvým letom 5. novembra 1964 zmenené na XV-9A. Letové testy v celkovom trvaní 19,1 hodiny trvali do augusta 1965. Hlavný problém sa prejavil najmä v stabilite stroja a tak bol XV-9A vrátený firme Hughes a US Army prerušila všetky ďalšie testy rotora typu „Hot-cycle“.

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  dva


© 2008 - 2017 Heliport.sk