SVK

Kamov Company Russia Ka-60

Konštruktér / Producer: Kamov Company Russia
Model / Model: Ka-60
Krajina pôvodu / Country of origin: Rusko

Kamov Company Russia Ka-60

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry Kamov Company Russia Ka-60 a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

Kamov Company Russia Ka-60 Kamov Company Russia Ka-60 Kamov Company Russia Ka-60 Kamov Company Russia Ka-60 Kamov Company Russia Ka-60 Kamov Company Russia Ka-60 Kamov Company Russia Ka-60 Kamov Company Russia Ka-60 Kamov Company Russia Ka-60 Kamov Company Russia Ka-60 Kamov Company Russia Ka-60 Kamov Company Russia Ka-60

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 1178
Posledná aktualizácia: 2008-05-06 07:13:56
Literatúra a ďalšie zdroje: www.jeffsheliphiles.com, soldner.jowood.com, www.airforce-technology.com, www.army-technology.com, www.aviapress.com, www.ctrl-c.liu.se, www.internetmodeler.com

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Vasek - 21:50/3.2.2009

Vrtuľník Ka-60 z Kamovovej konštrukčnej kancelárie predstavuje výrazný posun od strojov poháňaných dvoma protibežnými rotormi a je to ich prvá konštrukcia s klasickým usporiadaním hnacieho mechanizmu, ktorý obsahuje aj zadný vyrovnávací rotor. Vývojové práce sa rozbehli v polovici 80. rokov, kedy sa začala hľadať náhrada za dosluhujúce stroje Mil Mi-8, a zároveň navádzací stroj pre bojové vrtuľníky Ka-50. Firma Mil predložila svoj návrh Mi-36 a Kamov reagoval projektom W-36, v tom čase ešte v konfigurácii s dvoma protibežnými rotormi. V roku 1990 dostal projekt oficiálne označenie Ka-60 a o dva roky neskôr zvíťazil nad svojim konkurentom. Počas konštrukčných prác bolo rozhodnuté vybaviť vrtuľník štvorlistým hlavným rotorom priemeru 13,50 m s odmrazovacím systémom a jedenásťlopatkovým vyrovnávacím rotorom typu fenestron.

Vasek - 21:51/3.2.2009

Aj keď bol prvý oficiálny vzlet naplánovaný už na rok 1993, kvôli absolútnemu nedostatku financií sa uskutočnil až 24. decembra 1998 (neoficiálne prebehol už 10. decembra). Ruské letectvo, ktoré má na zavedení typu do radovej služby eminentný záujem, uvažuje o nákupe 330 kusov. Ruské námorníctvo počíta s upraveným variantom Ka-60K na účely protiponorkového a protilodného boja, hliadkovania a prieskumu, SAR, REB a včasnej výstrahy, prepravy námornej pechoty a výsadkárov a ich palebnej podpory. Do nákladného priestoru s dvoma bočnými dverami sa vojde 11 plne vyzbrojených vojakov, šesť ležiacich alebo 14 sediacich pacientov, prípadne 300 kg nákladu v podvese. K tomu je ešte potrebné pripočítať dvojčlennú posádku.

Technické parametry - 0:08/29.12.2009

Motory: 2x Rybinsk RD-600V Výkon: 2x 956 kW Délka trupu: 13,46 m Průměr nosného rotoru: 13,5 m Průměr ocasního rotoru: 1,2 m Výška: 4,2 m Šířka trupu: 2,5 m Max. vzletová hmotnost: 6 500 kg Max. rychlost: 300 km/h Cestovní rychlost: 270 km/h Operační dostup: 5 150 m Stoupavost u země: 10,4 m/s Dolet: 700 km

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  deväť


© 2008 - 2017 Heliport.sk