SVK

Heliport.sk » Kellett » KH-17A

Kellett KH-17A

Konštruktér / Producer: Kellett
Model / Model: KH-17A
Krajina pôvodu / Country of origin: USA
Rok / Year: 1955

Kellett KH-17A

Technické parametre / Technical data KH-17A

Rotor / Rotor: priemer rotora: 12,2m
Motor / Engine: motor: 1 x Jacobs, výkon motora: 275hp and 2 x Lycoming, výkon motora: 140hp
Hmotnosť / Weight: hmotnosť pri plnom zaťažení: 1542kg
Posádka / Crew: počet sedadiel: 1

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry Kellett KH-17A a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

Kellett KH-17A Kellett KH-17A Kellett KH-17A Kellett KH-17A Kellett KH-17A Kellett KH-17A Kellett KH-17A Kellett KH-17A Kellett KH-17A Kellett KH-17A Kellett KH-17A

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 1246
Posledná aktualizácia: 2008-05-30 01:19:33
Literatúra a ďalšie zdroje: www.aviastar.org, www.aerofiles.com, www.prachapter34.com

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Vasek - 23:49/1.2.2009

31. januára 1946 zadalo US Material Command požiadavku na vývoj veľkého experimentálneho vrtuľníka. Tento rotorom poháňaný stroj mal byť schopný niesť v podvese štandardný kontajner rozmerov 2,44 x 2,44 x 6,10 metrov s hmotnosťou 4536 kg pri rýchlosti 105 km/h na vzdialenosť aspoň 160 kilometrov. Mal byť určený na prepravu vojenského materiálu, techniky, ale aj personálu na miesta ťažko prístupné pozemnou prepravou. Vývoj mal byť rozdelený do dvoch fáz - v prvej sa mal preštudovať dizajn a až po jeho schválení by sa pristúpilo k skonštruovaniu skutočného stroja a letovým testom. 2. mája 1946 bola za výťaza vyhlásená firma Kellett Aircraft Corporation z Pensylvánie a onedlho nato bol uzavretý kontrakt na začatie vývoja.

Vasek - 23:50/1.2.2009

Kellet-Hughes XH-17: Pri navrhovaní konkrétnej podoby dospeli konštruktéri k záveru, že technické problémy budú väčšie, než sa pôvodne predpokladalo. Aby vrtuľník vyhovoval zadaným parametrom, musel mať oveľa väčšie rozmery než čokoľvek dovtedy postavené. Nakoniec sa dopracovali k dvojmotorovému, 14 tonovému stroju s trupom dĺžky 16,25 m a priemerom rotora 39,62 m. Po prevzatí programu USAF (v júni 1948) sa pôvodné označenie XR-17 zmenilo na XH-17. Počas výroby pozemnej makety sa firma Kellett dostala do finančných problémov a tak predala maketu a celú projektovú dokumentáciu firme Hughes za 250 000 USD. Konštrukčný tým prešiel okamžite k firme Hughes, takže práce mohli pokračovať takmer bez prestávky a prvý skúšobný pozemný stroj bol dokončený na konci roka 1949.

Vasek - 23:50/1.2.2009

Na ušetrenie nákladov sa použilo maximum už existujúcich súčiastok a celkov. Dvojsedadlový kokpit pochádzal z lietadla Waco CG-15, predné jednoduché podvozkové nohy z North American B-25, zadné zdvojené z Douglasa C-54, 2407 litrová palivová nádrž z Boeingu B-29. Pohon zabezpečovali dva motory General Electric 7E-TG-180-XR-17A (modifikácia klasických J35). Na roztočenie rotora na bežné otáčky (88 za minútu) bolo potrebných 3480 konských síl výkonu. Pozemné testy začali 22. decembra 1949 a ihneď potvrdili, aká technicky náročná je stavba tak veľkej helikoptéry. Napriek tomu boli dosiahnuté určité úspechy, takže aj napriek ťažkej nehode z júna 1950 sa USAF rozhodlo pokračovať v stavbe lietajúceho exempláru. Uskutočnili sa viaceré modifikácie, najmä hydraulického systému a do zadnej časti bol na prídavnej konštrukcii namontovaný vyrovnávací rotor z helikoptéry Sikorsky H-19. Prvýkrát sa stroj vzniesol do vzduchu 23. októbra 1952. Bohužiaľ, smerová stabilita a chvenie trupu naberali takmer živelný charakter a po skonštatovaní, že tieto problémy sa nedajú odstrániť bol stroj od decembra 1955 natrvalo uzemnený.

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  tri


© 2008 - 2017 Heliport.sk