SVK

Databáza obsahuje 401 konštruktérov

prejdi na abecedný zoznam konštruktérov »»

Databáza obsahuje 2040 helikoptér

prejdi na abecedný zoznam helikoptér »»

Letecké testy

Otestujte si svoje znalosti z oblasti letectva, lietania, leteckej meteorológie či leteckej angličtiny. Spravte si online letecké testy na testy.helikoptery.sk:

TOPlist

Heliport.sk » McDonnell » XHRH-1

McDonnell XHRH-1

Konštruktér / Producer: McDonnell
Model / Model: XHRH-1
Typ / Type: pokusný vrtuľník / projekt
Krajina pôvodu / Country of origin: USA
Rok / Year: 1954

McDonnell XHRH-1

Technické parametre / Technical data XHRH-1

Rotor / Rotor: priemer rotora: 19,81m
Rozmery / Dimensions: dĺžka so sklopenými rotormi: 16,33m, výška: 5,09m

Výkony / Efforts

Rýchlosť / Speed: maximálna rýchlosť nad úrov??ou mora: 444km/h, rýchlosť stúpania: 12m/s
Dostup - strop / Ceiling: dostup v závese bez vplyvu zeme: 3050m

Poznámky k vrtuľníku / Notes

plocha krídel: 30,84m 2 , rozptie krídel: 13,72m, bojový dosah - rádius: 185km

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry McDonnell XHRH-1 a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.McDonnell XHRH-1 McDonnell XHRH-1 McDonnell XHRH-1 McDonnell XHRH-1 McDonnell XHRH-1 McDonnell XHRH-1 McDonnell XHRH-1 McDonnell XHRH-1 McDonnell XHRH-1 McDonnell XHRH-1 McDonnell XHRH-1

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 1316
Posledná aktualizácia: 2008-03-10 01:49:31
Literatúra a ďalšie zdroje: www.aviastar.org, i232.photobucket.com, www.airandspacemuseum.org, www.combatreform2.com

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Vasek - 23:54/1.2.2009

McDonnell Model 78 XHRH-1: Model 78 vznikol v roku 1950 ako odpoveď na požiadavku US Navy na transportný vrtuľník pre tridsať vojakov, ktorý by mohol pristávať na lodiach triedy CVE-105 a disponoval doletom najmenej 360 kilometrov. Na dosiahnutie týchto neľahkých parametrov navrhol McDonnell stroj s trojlistým rotorom s priemerom 19,81 metra a krátkymi pomocnými krídlami, na ktorých boli umiestnené dva turbovrtuľové motory Allison XT56-A-4. Tie pri vzlete a vznášaní vháňali stlačený vzduch do troch trysiek na konci rotorov. Pri doprednom lete, keď už pomocné krídlo produkovalo dostatočný vztlak, začali poháňať trojlisté vrtule. Do priestranného nákladného priestoru sa vošli dva vozidlá rozmerov Jeepu alebo maximálne 5224 kg nákladu v podvese. Maketa bola dokončená v októbri 1952 a po jej inšpekcii nasledoval kontrakt na tri prototypy XHRH-1. Po skončení Kórejskej vojny však záujem o vrtuľník upadol. Rozpočtové škrty a technické problémy ešte urýchlili rozhodnutie o zastavení projektu, vydané v apríli 1954.

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  dva


© 2008 - 2017 Heliport.sk. | Navštívte tiež Inzerce nemovitostí | Ekonomika | Vrtuľníky | Webdesign