SVK

Heliport.sk » Mil » Mi-18

Mil Mi-18

Konštruktér / Producer: Mil
Model / Model: Mi-18
Krajina pôvodu / Country of origin: Rusko
Rok / Year: 1979

Mil Mi-18

Technické parametre / Technical data Mi-18

Rotor / Rotor: priemer hlavného rotora: 21,3m
Motor / Engine: motor: 2 x TV3-117MT, turbohriadeľový motor, výkon motora: 1425kW
Hmotnosť / Weight: vzletová hmotnosť: 11500-13000kg, prázdna hmotnosť: 7550kg, užitočné zaťaženie: 3000-5000kg
Posádka / Crew: počet pilotov a obsluhy: 3, počet pasažierov: 30

Výkony / Efforts

Rýchlosť / Speed: cestovná rýchlosť: 240km/h, maximálna rýchlosť: 270km/h
Dolet / Range: dolet: 580km
Dostup - strop / Ceiling: servisný dostup: 5550m, dostup v závese s vplyvom zeme: 3200m

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry Mil Mi-18 a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

Mil Mi-18 Mil Mi-18 Mil Mi-18 Mil Mi-18 Mil Mi-18 Mil Mi-18 Mil Mi-18 Mil Mi-18 Mil Mi-18 Mil Mi-18 Mil Mi-18

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 1369
Posledná aktualizácia: 2008-03-19 01:46:11
Literatúra a ďalšie zdroje: www.aviastar.org, www.vrtulnik.cz, Armádní technický magazín 10/07, dautremont.chez-alice.fr, img142.imageshack.us, Wikipedia.org, www.army.cz, www.aviation.ru, www.hubschrauber.li, www.mi-helicopter.ru

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Vasek - 11:24/3.2.2009

V druhej polovici šesťdesiatych rokov bola z typu Mi-8 odvodená námorná verzia Mi-14 Haze. Tá dostala prepracovaný člnkovitý trup, stabilizačné plaváky, prehľadový radar a výkonnejšie motory TV3-117 s výkonom po 1400 kW a reduktorom VR-14. Nový motorový systém sa stal základom pre modernizačný program, započatý začiatkom sedemdesiatych rokov. Prvý prototyp vylepšenej verzie, ktorý vzlietol 17. augusta 1975 dostal označenie Mi-18. Vzhľadom na veľkú príbuznosť s typom Mi-8 sa začal v Sovietskom zväze označovať Mi-8MT a pre export Mi-17. Na prvý pohľad je rozpoznateľný kratšími vstupmi vzduchu k motorom s polguľovými krytmi a vyrovnávacím rotorom na ľavej strane. Ďalším podstatným rozlišovacím znakom sú kruhové okná u vojenských a obdĺžnikové u civilných verzií. V kóde NATO má pridelené označenie Hip-H.

Vasek - 11:27/3.2.2009

Maximálna nosnosť Mi-17 na úrovni 4000 kg je o dosť viac, než sa zmestí do jeho prepravného priestoru. Preto bolo na konci sedemdesiatych rokov navrhnuté modifikovať vrtuľník vložením ďalšej trupovej sekcie. Nová verzia, schopná prepraviť až 30 plne vyzbrojených vojakov dostala opäť označenie Mi-18. Ďalšími zmenami bol zaťahovací podvozok a vonkajšie palivové nádrže pod trupom. Aj keď sa týmito úpravami podarilo zvýšiť maximálnu rýchlosť o 20 km/h a dolet o 70 km, Mi-18 sa sériovej produkcie nedočkal.

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  päť


© 2008 - 2017 Heliport.sk