SVK

NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH

Konštruktér / Producer: NATO Helicopter Industries (NHI)
Model / Model: NH-90 TTH
Typ / Type: vojenský vrtuľník
Krajina pôvodu / Country of origin: Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Holandsko
Rok / Year: 2007

NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH

Poznámky k vrtuľníku / Notes

TTH - Tactical Transport Helicopter

Fotogaléria / Photogallery

Fotky helikoptéry NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH a súvisiace, občas aj nesúvisiace fotografie.

NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH NATO Helicopter Industries (NHI) NH-90 TTH

Databázové informácie

ID helikoptéry je: 1450
Posledná aktualizácia: 2008-11-18 06:30:14
Literatúra a ďalšie zdroje: www.nhindustries.com, www.vrtulniky.sk, img.photobucket.com, Wikipedia.org, www.airsceneuk.org.uk, www.ausairpower.net, www.baha.be, www.defenseindustrydaily.com, www.flug-revue.rotor.com

Príspevky / Comments

Chcete doplniť informácie o tejto helikoptére? Jednoducho pridajte komentár alebo príspevok.

Vasek - 21:53/3.2.2009

Na začiatok boli rozpracované dva základné varianty pre taktický transport TTH a námorné operácie NFH. Verzia TTH môže byť použitá na transport nákladu, prepravu VIP, SAR, Combat-SAR, leteckú záchrannú službu, zoskoky parašutistov, ako lietajúca pohotovostná centrála alebo ako platforma pre elektronický boj. NFH zase na boj proti ponorkám, na útoky proti hladinovým plavidlám, SAR, kladenie mín a čiastočne na boj s inými vrtuľníkmi, pričom je vybavená 360 stupňovým radarom Thales Ocean Master alebo Telephonics AN/APS-143B(V)3 Ocean Eye. Vrtuľník s dĺžkou 19,56 m a výškou 5,23 m poháňa dvojica turbohriadeľových motorov Rolls-Royce/Turboméca RTM322-01/9 s výkonom po 1544 kW, prípadne dva GE/FIAT Avio T700/T6E s výkonom 1765 kW, v oboch prípadoch vybavené systémom FADEC. Tie prenášajú svoj ťah na štvorlistý kompozitný rotor s priemerom 16,30 metra a zadný vyrovnávací rotor, pričom umožňujú vrtuľníku dosiahnuť rýchlosť 300 km/h.

Vasek - 21:53/3.2.2009

Aj v trupe sú vysokým podielom zastúpené epoxidové kompozitné materiály vystužené uhlíkovými vláknami, čo je výhodné z hľadiska údržby najmä pri námornej verzii. Konštrukcia obsahuje niektoré technológie stealth, najmä na zníženie akustickej a infračervenej stopy. Šikmo sklonené steny trupu pomáhajú znižovať pravdepodobnosť zachytenia radarom. Do priestornej kabíny sa vchádza buď bočnými zaťahovateľnými dverami s rozmermi 1,6 x 1,5 metra alebo cez zadnú rampu. Maximálna vzletová hmotnosť na úrovni 10 600 kg umožňuje prepravu dvadsiatich plne vyzbrojených vojakov, prípadne 12 nosidiel alebo 2500 kg nákladu v podvese. Vrtuľník má trojčlennú posádku v zložení pilot, Tacco (taktický dôstojník/navigátor) a Senso (senzorový operátor), avšak pre lety VFR a IFR si vystačí samotný pilot. Kokpit obsahuje také lahôdky ako päť veľkorozmerných LCD displejov, prilbové displeje HMSD a zameriavače včítane NVG, poveternostný radar, digitálny mapový generátor, protizrážkový systém a podobne. Elektronické vybavenie je prepojené cez duálne zbernice štandardu MIL-STD-1553B. NH-90 sa stal prvým vrtuľníkom na svete, ktorý je ovládaný iba pomocou systému Fly-By-Wire bez mechanickej zálohy.

Nový príspevok

príspevok:


meno:

napíšte číslicu:  tri


© 2008 - 2017 Heliport.sk