Už v priebehu identifikácie potrieb vzdelávania sa objavujú plány, tieto sa potom upresňujú a doplňujú, až je hotový plán vzdelávania, kde je najdôležitejší rozpočet a program. Program sa ďalej konkretizuje, špecifikuje, stanovia sa kategórie, počty, metódy, prostriedky a časový plán.
Aby bol proces vzdelávania efektívny, musia plány spĺňať 3 ciele:
1. 	musia vychádzať z potrieb podnikových i potrieb jednotl. pracovníkov
2. 	vzdelávanie a jeho ciele by mali jasne povedať, kt. problémy a podnikové potreby budú riešiť
3. 	vzdelávanie by malo byť vedené odborníkmi na vzdelávanie
Dobre navrhnutý, pripravený plán vzdelávania by mal odpovedať na tieto otázky:
I.	Aké školenie má byť zabezpečené?
II.	Komu bude určené?
III.	Akým spôsobom bude realizované?
IV.	Kto ho bude realizovať?
V.	Kedy?
VI.	Kde?
VII.	S akými nákladmi?
