Núdzové situácie IFR

Poruchy prístrojov

  • a) Porucha umelého horizontu UH: Ak sa vám pokazí UH, stratíte základné informácie o pozdĺžnom sklone a náklone vrtuľníka. Riadiacimi prístrojmi pre sklon sa stanú rýchlomer a výškomer. Variometer je príliš citlivý pre zobrazenie zmien sklonu a mal by byť používaný len ako tendenčný prístroj. Počas opravy polohy je vrtuľník v horizontálnej polohe vtedy, keď ručička variometra alebo rýchlomera mení smer pohybu. Náklon vrtuľníka sledujete pomocou smerového zotrvačníka, zákrutomera a guľôčky.
  • b) Porucha smerového zotrvačníka: Keď sa Vám počas letu pokazí SZ, všetky informácie o kurze získavate z magnetického kompasu. Na vykonávanie zmien kurzu sa používajú štandardné zákruty s použitím stopiek.

Autorotačné klesanie

V autorotácii sa požaduje, aby pilot používal primerané rýchlosti podľa letovej príručky. Je životne dôležité, aby ste okamžitým plynulým potlačením páky kolektívu zachovali otáčky rotora. Riadiace a kontrolné prístroje musíte pozorne sledovať, zvláštnu pozornosť musíte venovať ustáleniu a udržiavaniu koordinovaného letu. Zákrutu by ste mali vykonať proti posledne známemu smeru vetra. Rýchlosť letu by mala zodpovedať rýchlosti pre minimálne klesanie.

Keď už ste v ustálenej autorotácii, mali by nasledovať normálne núdzové postupy (MAY DAY, palivo vypnuté, atď.).

Vylepšite túto stránku

Chcete doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥