Technické parametre vrtuľníka Robinson R22

Technická koncepcia R22

Vrtuľník R22, ktorý vznikol na rysovacej doske v malom hangáre na letisku v Torrance, má jednoduchú oceľovú a z ľahkých zliatin pozváranú konštrukciu. Konštrukcia je pokrytá plášťom z kovu a sklených vlákien. Model Robinson R22 má dvojlistý polokĺbový hlavný rotor, dvojlistý chvostový rotor na škrupinovom chvostovom pylóne a pristávacie lyžíny zvarené z kovu a ľahkých zliatin. Jeden piestový motor Lycoming bol inštalovaný v dolnej zadnej časti trupu. V pripojenej kabíne je miesto pre dvoch členov posádky.

Základné charakteristiky vrtuľníka R22 Beta

  • Typ: dvojmiestny ľahký vrtuľník
  • Posádka: pilot + 1 cestujúci
  • Dĺžka: 28 ft 8 in (8.7 m)
  • Hlavný rotor: ľavotočivý, dvojlistový
  • Priemer hlavného rotora: 25 ft 4 in (7.7 m)
  • Chvostový rotor: tlačný, dvojlistový
  • Výška: 8 ft 11 in (2.7 m)
  • Disková plocha: 497 ft2 (46.2 m2)
  • Prázdna hmotnosť: 796 lb (389 kg)
  • Plná hmotnosť: 920 lb (417 kg)
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 1,370 lb (635 kg)
  • Motor: 1x Lycoming O-320-A2B or -A2C jednotný 4-piestový motor, 124 hp (93 kW)
  • Objem hlavnej nádrže: 19.8 US gallons (75 litrov)
  • Užitočný objem hlavnej nádrže: 19.2 US gallons (73 litrov)
  • Spotreba: 27-33 l/hod, AVGAS 100

Výkony vrtuľníka R22

  • Maximálna rýchlosť: 117 mph, 189 km/h, 102 kts
  • Rýchlosť letu: 99 mph, 160 km/h, 86 kts
  • Dolet: 240 mi (386 km)
  • Servisný strop: 14,000 ft (4,267 m)
  • Strop vznášania: 14,000 ft (2,133 m)
  • Rýchlosť stúpania: 1,200 ft/min (6.1 m/s)
  • Výkon: 0.095 hp/lb (0.147 kW/kg)
  • Výdrž: priemerne 2 hodiny letu + 30 minútová rezerva

Dáta pochádzajú z Prevádzkovej príručky pilota Robinson R22 (R22 Pilots Operating Handbook) a z Letovej príručky lietadla (Rotorcraft flight manual), schválenej americkým úradom pre civilné letectvo FAA (Federal Aviation Authority). Jednotlivé verzie sa môžu parametrami drobne odlišovať.

Vrtuľník Robinson R22

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *