Skutočná autorotácia a MAY DAY

V prípade skutočnej autorotácie, ak máte dostatok času a výšky, môžete :

  • 1. Vyslať volanie MAY DAY (so všetkými náležitosťami).
  • 2. Identifikovať problém, ak je to možné a podniknúť pokus o jeho nápravu.
  • 3. Upozorniť posádku a cestujúcich, presvedčiť sa, že sú pripútaní.
  • 4. Pred pristátím vypnúť prívod paliva, akumulátorovú batériu a generátor.

Je celkom zvyčajné, že existujú aj ďalšie faktory ovplyvňujúce výber miesta a vyžadujú si detailnejší rozbor. napr. vietor, hory, zastavaný priestor, zalesnený terén a voda.

Volanie MAY DAY

Cvičné volanie MAY DAY by malo byť vykonávané počas každého simulovaného zlyhania motora do palubného interkomu. Takto sa postupne zautomatizuje. Ak čas nedovoľuje úplne podanie hlásenia MAY DAY, pokúste sa aspoň o čiastočné hlásenie. Simulované hlásenie MAY DAY by malo obsahovať:

  • Volanie: „MAY DAY, MAY DAY, MAY DAY“
  • Identifikácia lietadla: OM-ABC, OM-ABC, OM-ABC
  • Typ poruchy: „Zlyhanie motora“
  • úmysly veliteľa: „Autorotácia na futbalové ihrisko“
  • Aktuálna poloha: „1 km východne od Cetína“

Vždy musíte letieť tak vysoko, ako to výcviková úloha dovoľuje. Takto máte viac času na zvládnutie poruchy a výber plochy pre pristátie. Let nízko nad prekážkami väčšinou vyústi do neúspešného núdzového pristátia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *