Uveďte hlavné zložky a otázky internej strategickej diagnostiky
Základné okruhy internej strateg. diagnostiky dľa HDS (Hard. diagnos. chémy)
– postavenie na trhu (všeob. charakteristiky, charakteristiky. výrobkov, distribučná sieť)
– podnikové výrobné faktory (výr. zariadenia, prac. sila, mater. vstupy, výskum a vývoj)
– faktory konkurenčnej schopnosti firmy (fin. zdroje, efektív. systému riadenia)
– silné a slabé stránky firmy a mimoriad. schopnosti pod. (tvoria závery)
Aké metódy internej diagnostiky poznáte?
1. Analýza interného profilu schopností
2. Analýza zraniteľnosti – sústrediť sa na hodnotenie slabých stránok
3. Hodnotový reťazec
4. Nákladový reťazec
5. Hodnotenie konkurenčnej sily
6. Analýza SWOT
Čo zahŕňa interná diagnostika v rámci strategickej analýzy podniku?
Interná diagnostika zahŕňa analýzu silných a slabých stránok podniku, hodnotenie jeho postavenia na trhu, faktory konkurenčnej schopnosti, a výrobné faktory.
Môže byť prílišný dôraz na internú diagnostiku na úkor vonkajšieho prostredia škodlivý?
Áno, zanedbávanie externých faktorov môže viesť k stratám príležitostí a nedostatočnej reakcii na hrozby z vonkajšieho prostredia.
Je možné, že interná diagnostika vedie k samoobrane a skresleniu v percepcii skutočných slabostí podniku?